השר כץ ל'קול חי': "להחזיר היום את החרדים לקואליציה" • האזינו

אסתי פלד No Comments on השר כץ ל'קול חי': "להחזיר היום את החרדים לקואליציה" • האזינו
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הערב ב'מהדורה המרכזית' ב'קול חי' שוחח שר התחבורה ישראל כץ עם אבי מימרן ואמר כי אם הדבר היה תלוי בו, היו צריכים להחזיר היום את החרדים לקואליציה ולתקן במיידי את הפגיעה הכלכלית הקשה שנגרמה להם.

השר כץ האריך במצבה של הקואליציה הנוכחית ואמר כי "כל מפלגה ומפלגה צריכה להיות ערוכה לבחירות", לדברי, "הקואליציה הנוכחית היא שלא כדרך הטבע, והיא כמו שור וחמור שחורשים יחדיו. רצינו ממשלה אחרת ואותם מפלגות שזכו בבחירות – כפו את עצמם עלינו".

בהתייחסותו למפלגות החרדיות אמר כץ כי "באופן לא פוליטי, אני מכבד ומעריך מאוד את המפלגות החרדיות והדתיות ואת הציבור החרדי כולו. הציבור הזה הוא ציבור שמדינת ישראל נשענת עליו לאורך זמן, ואני מביט על זה בפרספקטיבה היסטורית של מה שהיה אלפי שנים אחורה. כי שמי שנשא את הדגל ושמר ושימר, ומי שגם היום מהווה חלק מהתשתית היהודית לאורך זמן שמאפשרת לנו דומיננטיות במדינה הזו ובאזור הזה – הוא הציבור החרדי".

השר כץ האשים את ראשי הבית היהודי במצב הפוליטי וסיפר כי "היו לי שיחות רבות עם ראשי הבית היהודי עוד טרם הרכבת הממשלה. הזהרתי אותם מהדבר הזה, ואני לא בטוח שהם חושבים היום שטעיתי. אני חושב שהיה להם שיקול לא נכון, וראייה לא נכונה, והעובדה לכך היא שהברית עם לפיד נפרמה".

"כבר מנחם בגין כבר ב1977 כונן את הברית הזו עם החרדים, וזו ברית שהיא נכונה ומשלימה ומבוססת על ערכים משותפים", כץ הוסיף כי "למרות שהליכוד היא לא מפלגה דתית, בכל אופן היא מפלגה עם כבוד רב לדת ולמסורת, ומפלגה שלא מקיימת פעילויות בשבת – בניגוד למפלגות אחרות".

"אני חושב שאם זה היה תלוי בי היום, ולא היה וטו מצד מפלגה מסוימת, היו צריכים לעשות שני דברים. האחד, להחזיר את החרדים לקואליציה ולתקן את הפגיעה הכלכלית הקשה, שנית, לבטל את הסנקציה הפלילית המיותרת ולהוריד אותה מעל הפרק".

האזינו לראיון המלא:



0 תגובות